Jan 5, 2011

hari hari.

nama : pyka rahmat/penganggur/18 tahun.




setiap hari dia akan tidur bangun tidur bangun. pada hari hari menjalani pengangguran.. dan beginilah. kalau tuhan izinkan, esok pun macam inilah rutin dia. sedih. lepastu bajet ayam berkokok di bandar bandar. memang tak dapaaaaaaaaatt.



setelah selesai mandi wajib, dia sapu garnier dekat muka. katanya nak jadi klon lisa surihani ganti dia iklan garnier. lepas sapu garnier baru pakai baju. "umphh wanginya leher aku takde daki."




kemudian dia akan menyidai kain. dekat luar rumah ada satu fridge besar kalau berdiri depan dia boleh nampak satu badan. dia akan pergi depan cermin fridge itu dan buat peace. budak budak sekolah takkan bahan sebab mereka dalam sekolah. jadi takde orang nak usha usha punggung ke apa.



elok je lepas sidai kain, terus dia switch on laptop. laptop pun dah kopak kopak. dalam rumah takpayah rapi rapi rambut. tak cantik.



online dan online dan online lagi. sehingga ke tahap meniarap. gara gara punggung kebas rasa macam tulang nak keluar daging punggung menipis dengan mendadaknya. mata pun merah merah kerana menghadap laptop dari pukul 11 sehingga.. hm




sehinggalah tertidur kerana kenyang makan cheese tart buatan kak jah. cheese tart dia perghhh.. perempuan secantik manapun kalau tidur mesti ada buruknya. mana ada orang tidur sopan santun. ada ke? tipu tipu tipu!




dan akhirnya apabila terbangun kerana perut lapar kembali, aku menonton toshiba regza yang memang tak pernah wujud. hanya tv 21" je okay. aku tak buta nak tengok gambarajah dalam tv plasma whatever.

sampailah malam benda yang sama. arghhh bosannya hidup!



p/s : kenapa cellphone macam tak terlihat sangat dalam gambarajah ? oh sebab tak text ucie sangat kerana kesibukan bekerja mencari rejeki untuk saya dan anak-anak.