Sep 9, 2012

ada apa dengan cinta?


Semua orang ada kisah cinta. ayat nampak kotor tapi itu yang betul. dan ini adalah salah satu dari bizillion kisah cinta atas bumi. sekarang aku akan menulis dan hasilnya nanti aku titipkan pada Muhammad Shukri bin Rosli.


kehadapan ucie,


aku tahu, dengan penggunaan bahasa melayu lepastu busy busy nak borak pasal cinta, depan public pulak, memang geli geli. siapa tak? tapi kau jangan marah sebab aku guna kau aku dengan kau. kau rilek je dulu, sayang.

frankly speaking, aku memang sayang kau. sebab kau comel oh. haha aku tahu sekarang kau tengah senyum sambil gelak dalam hati. dan kau pun terasa diri kau sangat comel sebab sebenarnya aku je yang akan kata kau comel. haha kalau ada orang lain cakap kau comel, ah peduli pulak aku. eh tapi ya, aku peduli.

seterusnya, aku bukan sayang kau sebab semata mata kau comel. ewww. tidak. tapi sebab ada lah benda benda yang amat menarik pasal kau yang buat mata aku buta sebab terima cinta kau. tapi kau tolong faham ayat aku betul betul. aku suka kalau mata aku buta sebab cinta kau dan aku nak cuba kekalkannya sampai kita dah punya kamar kecil yang gelap dan scary untuk suatu hari yang pasti nanti.

sayang,

walaupun sayang tu sebenarnya panggilan kau untuk aku, aku guna jugak sebab kalau aku guna baby dekat public nescaya kau tersipu dan orang pun akan mula mendiskrimasi aku dimana diskriminasi itu akan menjatuhkan aku. tak penting nak terangkan pasal panggilan. tapi aku nak kau tahu yang kau ni dalam kategori lelaki yang bagus sebab kau sangat respect ibu bapa (ibu bapa mertua aku akan datang). lelaki macam kau ni lah aku boleh go.


ok sekarang, aku nak kau bayangkan, yang tengah bercakap tadi ialah syafiqah huda yang kau kenal sebelum 9 haribulan 9 tahun 2010. sebelum malam raya. dan itulah yang aku rasa tentang kau. dan satu bonus bagi aku yang kau ni jenis tidak smoke.

bercakap pasal kelebihan, masing masing jugak ada kekurangan. jauh sekali menafikan. tidak aku mensi disini, cukup antara kita saja tahu. sekarang aku dalam dilemma, samada nak jadi sweet sangat sampai orang benci, atau jiwang sangat sampai orang geli. jangan kau ambik port sangat pasal penggunaan aku kau. dulu kita suka en pakai aku kau. lama lama jarang guna sebab kau suka panggil aku sayang. eh? haha

okay aku rasa apa yang terdaya untuk aku tulis hanya takat sini. aku takpasti kau faham ke tidak apa aku cakap sebab lepas aku taip habis semua ni, aku tak baca balik. dan kalau aku baca balik, aku akan tersipu malu sendiri. eww. haha.

jadi inilah hasil tulisan tidak seberapa dan aku taktahu kenapa kali ni aku mengekspresikan perasaan aku macam selekeh gila. faham tak. tapi aku sayang kau tau.

Happy 2 years anniversary Muhammad. Love you, Miss you
Assalamualaikum.