Nov 2, 2011

Cakap apa terlintas.




babi celah mana yang boleh terbang macamni. kiamat sudah dekat.


sekarang, saat ini, jam ini, bulu roma saya sedang berdiri dengan sangat tegak. umpama mahu menyanyikan lagu Negaraku. bulu, gua respek lu setinggi tingginya. kipas angin membuat bulu roma saya terkapai kapai seperti ingin menyampaikan sesuatu yang sebegini "tolong lepaskan aku! tolong!!!" sambil meronta ronta.

ahh sudah. apahal intro mengenai bulu ni? saya cuma hendak mengekspresikan bagaimana sejuknya ini hari dari pagi hingga ke petang. lagaknya matahari seperti tidak terbit langsung.

kayaknya matahari sudah merajuk dengan kita (sekarang musim hujanlah bedey!)

ok baiklah. diri sendiri marah diri sendiri. takpe. diri sendiri juga akan pasrah sendiri.


sejujurnya, saya rindu suasana rumah lama saya di Cochrane. sampai suatu sudut, saya rindu rumput di halaman rumah. kalian tahu bagaimana bau alam? ada sesuatu bau itu tidak dapat saya ekspress kan bagaimana. saradiana, engkau selalu dengar ayat aku dekat sekolah tidak lama dahulu kan?

sedikit bau bau rumput sedikit bau bau mendung langit. sedikit bau bau tanah bau bau pokok. tenangnya jauh beda dengan bau kentut asap telur. telur bukan calang calang, telur tembelang.

untuk Adah Norshamshah, persetan kata kata bisa yang menyakitkan dari mulut orang ramai. orang kalau tidak merasai, cakap semua nak lebat. cakap nak paling hebat tak gentar. tapi kalau saja kena pada batang hidung sendiri, nescaya mereka juga akan hilang kata kata. future adah adah yang punya. orang asing tiada sangkut pautnya. always believe in fate. go girl !


dan kepada calon calon SPM 2011, sila belajar. kalau kejujuran yang dipinta dari saya, saya sarankan tinggal semua hiburan seketika. tahu kenapa?

kerana apabila saat saat getir nak ambil result SPM nanti, macam macamlah benda yang kalian duk pikiaq. tanya sama syaitan, kenapa.

sampaikan nanti, korek hidung pun rasa resah gelisah. punggung pun terkemut kemut. jangan menyesal. tak lama nanti bila kalian menyesal, kalian akan menasihati spm candidate yang latest tentang erti penyesalan yang kalian jalani itu. macam saya sekarang. haha

how serius am i mengenai penyesalan.

Assalamualaikum.


ps: counting days.