Jan 17, 2011

hari takut saya.



pada hari semalam, saya tido pukul 2.49 tengah malam. saya lihat jam petak petak buruk yang melekat dekat dinding bilik saya. jarum saat jam itu patah sudah. saya suruh papa baikpulih tapi papa buat bodoh. malu kan saya saja.

tiba-tiba saya terbangun. saya pandang jam petak petak buruk yang tadi tu. baru pukul 3.01 pagi. lama sudah saya tertido. saya bangun je habis dahi basah. saya tak kencing tapi saya peluh-peluh kuat.

waktu saya terbangun, saya terlihat suatu kelibat. saya tak pernah nampak kelibat laju macam itu. saya sungguh seram. maksudnya saya sedang takut gila. saya punya badan menggeletar macam ada sawan. sumpah saya lagi takut dengan badan saya yang bergerak gerak banyak kali ni.


kemudian saya terdengar ada satu benda bunyi kuat lantang pok! pok! pok! dekat pintu saya. seriau geriau dibuatnya saya. babi lah satu benda tu. mungkin ia seorang hantu! buat saya terkejut sangat. lalu saya litup badan saya dengan selimut koten kakak saya. gila busuk welk. tapi saya terpaksa. saya sungguh seram!


bila dalam selimut koten itu, saya berdoa laju-laju-banyak-banyak. saya memikirkan kalau hantu tu makan saya. siapa nak dandan kucing saya nanti ? kejam jahat sangat hantu tu. tapi saya cakap kalau.

tiba-tiba pintu terbuka. saya jerit aaaaaaaa! jangan makan saya! hantu tu gelak kahkahkah. cilaka juga hantu itu. saya marah dekat hati dalam dalam.

rupanya 'hantu' itu kakak saya. dia pergi tandas kencing sebab sejuk.