Jan 19, 2014

percubaan menerima diri sendiri.




Assalamualaikum.
(quite a long rest after last time i give salam dalam entry. ya Allah -.-)

ok mari kita bercakap macam orang normal bercakap. dimana orang normal  bercakap dengan diri sendiri, senyum dengan diri sendiri dan marah dengan diri sendiri. rasanya lama gila aku bercakap pakai minda ke minda sampai kadang kadang aku pun terpesong dari agenda asal; kenapa aku bercakap.

dan aku akan cuba kurangkan tabiat meng-enter setiap baris ayat dalam kadar terlampau dibawah sedar.
which is;
macamni.
macamni.
macamni.
dan macamni.

21 tahun hembus oxygen. 21 tahun hembus carbon dioxide. 21 tahun jugak baru aku sedar, yang aku ada berfikir, yang apa aku fikir tu make sense, dan aku perlu terima benda tu, dan inilah pertama kali, yang setakat ni apa aku rasa, dan aku ingat, apa yang aku fikir tu masuk akal dan shupppp! terus masuk dalam hati ke otak ke celah celah segala apa yang buat aku berfikir. dan ini pertama kali, bila aku mumbling, aku je faham dan aku takperlu orang lain untuk faham sebab dunia kita lain lain! (tetibe jerit)


i was wrong. i thought the more i hate people/things, the super more i hate them. then now i realized, the more i hate people/things, the more more i fall for them. (INI TIDAK BERLAKU PADA SEGALA BENDA. DAN BENDA INI SANGAT RARE OK SANGAT. RARE MACAM KES SUAMI YANG MENGANDUNG TU)

got what i mean? no?? urghh you just dont have to.

so seperti yang telah dibentangkan pada perenggan previous ini, aku cuba tunjuk contoh yang terjadi kepada diriku dimana aku cuba mengelak dari berkata, "yes i like merah jambu" whereby in my reality world, i own so many things which is in pink color. i know this is embarrassing. maaf ayah maaf ibu sebab telah tidak sengaja mendedahkan identiti sebenar orang. maaf sebab telah mencalarkan imej kamu berdua.

kotak simpan baju berpenutup merah jambu. toto merah jambu. kotak penyimpan barang barang sakti fully pink in color. and something just came across my mind and tell, "you should buy another pink stuff (monopod) in pink color too because you freaking like it"

why is it pink so eye-catching?!!

NO I DONT LIKE BARBIE (THE MOST AND FOREVER UNWANTED BY ME) NEITHER ANY DOLLS OR ANY KIND OF PATUNG YOU NAME IT.


macam tetibe nak masuk hal patung en? tak. barbie kan warna pink. ko gila ke apa aku nak suka pink beserta barbie satu set. i'll hang myself up on the fan you know. that is how much i hate barbie. (harap ini terjadi secara betul dalam landasan; the more i hate barbie, the more and more ((dalam kiraan tidak terkira)) i hate barbie, amin) gitu kau benci benor dah gamaknya.

and nothing is going to make me confess on how i like merah jambu. because up untill now and forever, i can definitely only confess on one thing, i like ucie the most. (ucie tu manusia ok dan handsome dan selamanya bertakhta dihati aww malu tak ucie saya cakap camtu, pergi menyorok dan jangan tunjuk muka dekat instagram dah)


aku dalam process mengenal diri sendiri lagi. a lot more need to be improved, a lot more need to be accepted. as people around me doesnt really love me for who am i. they dont even care about how am I going to survive in years ahead. takkan aku nak benci diri aku lepastu aku nak tinggalkan diri aku tepi jalan. camana lah tu. haha.

i know it is pretty long and too much words for today and what we call it dull boring frigging eyesores with no pictures at all and some capslock and yeah.. stop discriminating. you aint an angel though. haha peace.


(cuba lah bayang kalau teknik enter diterapkan dalam entry ini dan ya, this is the normal me where i do mumbles a lot more than you ever think dude i just urghhh sudahlah somebody stop me!!!)