May 9, 2011

Selamat Hari Ibu. nak hadiah!




Assalamualaikum. jawab pahala takjawab dosa. simple kan konklusi?

okay bukan itu yang aku nak beritahu. ni aku taktahu bila hari ibu. semalam kot. ala aku anak yang baik. bagi aku hari hari hari ibu. dan hari hari hari aku juga. taknak kalah dengan hari ibu.

ini karangan A plus untuk ibu. dengarkan. amati. ambil iktibar.

saya ada ibu. ibu pun ada saya. ibu nakal. suka bebel bebel. ibu nakal. suka minum herbalife. lepastu ibu bangga ibu dah slim. even sikit. saya lagilah bangga. ibu saya kurus ke besar ke saya tetap sayang ibu. sebab saya tahu kalau saya gemuk ke kurus ibu tetap sayang saya. takkan saya gemuk ibu tinggalkan saya dekat pavillion? adakah?

perenggan kedua.

walaupun ibu selalu bebel suruh sidai kainlah picit kaki lah cari kelemumur lah kopek kulit lebihan kat jari kelingking kaki lah. saya tetap sayang ibu. kadang kala memang sentaplah. orang tengah khayal tengok showdown ibu kacau kacau. saya pun bentak bentak. muka bengis tapi dalam hati sayang sebenarnya.

ibu selalu bilang, orang kata ibu ni awet muda. lepastu ibu buat muka mata kelip kelip mulut kemut kemut. ibu memang style. tapi kalau ambil gambar ibu mesti mendongak. ibu dah kenapa entah. lalu saya pun tegur. baru ibu tahu macam mana nak bagi muka kurus dalam gambar. err


ibu memang kuat pokpek. ibu pokpek suka sangat cakap tak habis. macam ni contoh dia.

"kau cuba lah ni.. apeni.. "

lepastu ibu diam. haihhhhh. malaslah nak sakit hati. kahkah.


kesimpulannya, ibu saya nama Zuraini binti Abd Mukti. lebih dikenali sebagai angah. bekerja di Kementrian Pelajaran Malaysia Bahagian Pendidikan Guru, Putrajaya. sesiapa yang mengenali ibu, ibulah ibu terbaik saya pernah ada dan akan selamanya jadi terbaik.


ni gambar dah tahun bila entah. betul tak apa saya bilang tadi? lihat ibu dongak dongak comel je :') comot comot tudung ibu sebab ibu basuh tangan dekat singki terkena tudung. k kolot itupun nak cakap. boboii.



HAPPY MOTHER DAY TO MY SWEETEST MOM EVER <3