Dec 13, 2010

belajarlah menghormati.



Menemui perempuan.

kalaulah aku punya kuasa. menutup corong corong mulut busuk manusia, pasti. pasti aku lakukan setegas hati. menampar sekuat libasan tali pinggang si panas baran.

aku bukan ibu kau. aku mungkin bukan saudara sealiran darah. kau celaka. mana hilang tanda hormat ? mana hilang cakap sopan guru ajar ? sepertinya kau terpijak oleh kaki akal kau sendiri. bodoh.

manusia takkan berhenti mengadili. padahal semua mengetahui. mana ada seorang yang perfect ? mana ada seorang yang sempurna. jangan terlampau cepat mengkritik. jangan terlampau cepat membandingkan. buka mata buka minda. bukan butakan hati oleh kata kata dusta yang kau sendiri tak pasti. celaka.

tiada aku minta untuk kau persoal mengenai aku. pakai tudung tak pakai tudung kelihatan sama. celaka lagi.

nama sahaja pakai tudung.
celah punggung tetap nampak.
celah tetek tetap didedah.

engkau sepatutnya menasihati. bukan menunjukkan keburukan orang lain. yang bodohnya kau sendiri tidak tahu siapa yang engkau perkatakan. sedarlah perempuan. tidak semua hati menerima pemikiran engkau. yang hanya mahukan publisiti murahan.